Walleto.se har som mål att erbjuda billig shopping och det innebär givetvis gratis frakt. Vi tar alltså inte ut någon avgift för frakten och du slipper tänka på detta när du beställer eller jämför priser. Vi försöker alltid packa och skicka alla order senast vardagen efter beställningen lagts.

Vi skickar alla varor från vårt egna lager i Sverige och försöker alltid hålla hög kvalitet på vår service. Vi packar alla varor väl och skickar dem med ordentligt vaddering, med passande emballage. De allra flesta beställningarna skickas som brev med Postnord.

När du har lagt en beställning hos Walleto.se får du alltid en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. På denna orderbekräftelse finner du förutom information om ditt köp även ditt beställningsnummer. Beställningsnumret använder du i all kommunikation med oss, så att vi enkelt kan hitta din order och hjälpa dig snabbare.

Levererar Walleto.se utanför Sverige?

För närvarande levererar Walleto.se endast till adresser inom Sverige.

Hur många dagars leveranstid har en order?

Vi siktar på snabb leverans. Vi har en leveranstid på 1-5 vardagar. Du ska alltså räkna bort lördag, söndag och andra helgdagar när du räknar på hur snabbt du ska få din beställning. Du kan inte få en vara levererad på helger / helgdagar. Innan jul och andra helgdagar med stor press på postgången kan leveranstiderna ändras till längre.

Vad har Walleto.se för fraktkostnad?

Som du kanske har sett redan har vi helt kostnadsfri frakt på alla beställningar, oavsett storlek. Vi vill inte att du ska behöva räkna in ytterligare kostnader på dina varor, så du har fri frakt när du beställer från oss.

Skulle det vara så att du har skrivit in fel adress eller flyttat innan du har fått ditt paket etc och att ditt paket därför har kommit i retur till oss kan vi skicka ut det till dig igen. Då kan vi dock eventuellt kräva dig på fraktkostnaden för återutskicket. Detta gäller huvudsakligen för stora / tunga paket med dyr fraktkostnad. Din kostnad är dock aldrig högre än vad vi själva får betala för frakten. Ifall retur av vara inte beror på dig skickar vi den alltid igen kostnadsfritt.

Leverans / Avisering av leverans

Vi skickar de flesta av våra beställningar via Postnord som brev. Dessa kommer oftast direkt i brevlådan men ibland kan de inte levereras direkt hem till dig utan måste hämtas upp på ett utlämningsställe (t ex ifall paketet är för stort, vilket troligen bara händer om du beställt flera saker). De större / tyngre paketen skickar vi troligen via Postnords tjänst “Skicka Lätt” och då kommer paketet alltid till deras utlämningsställe. I dessa fall får du en avisering från den speditör som levererar försändelsen.

Aviseringar kan komma som SMS, mejl eller fysisk avi men vi använder alltid SMS om mobilnummer är angivet. Var därför noggrann med att ange ett korrekt nummer. Paket som levererats till ett utlämningsställe ligger vanligen kvar där i åtminstone 14 dagar. Paket som inte hämtas ut inom denna tid skickas tillbaka till oss igen. Outlösta paket har en avgift som måste betalas och denna avgift måste du som lagt beställningen stå för. Den är för närvarande 249 kr.

Beställning som inte kommer fram / Borttappade paket

Ifall du inte har fått ditt paket eller någon avisering om att hämta ut ditt paket, börja alltid med att kontrollera att du har skrivit in korrekt information vid din beställning. Detta inkluderar rätt namn, adress, mobilnummer, mejladress och liknande. Har du skrivit in fel någonstans kan detta leda till att ditt paket inte kan levereras. Detta kan vara extra viktigt ifall du har beställt något lite större som borde komma till ett utlämningsställe snarare än i brevlådan, då paketet kanske ligger där och väntar på dig, bara att du inte har fått aviseringen.

När vi skickar ett paket spårbart bifogar vi normalt ett kolli-nummer som du kan använda för att söka efter ditt paket på Postnord. Då kan du enkelt kolla vart ditt paket är. Har det blivit något problem där kan du kontakta speditören för att ta reda på hur du enklast kan få tag i ditt paket.

Har du inte fått dina varor inom fem arbetsdagar från att du lagt din beställning (du får gärna vänta några dagar extra för säkerhets skull) kan du kontakta vår kundtjänst och berätta att du inte har fått något paket. Ifall vi har skickat paketet spårbart kan vi ta reda på vart ditt paket är. Kontakta oss även ifall du märker att du har skrivit fel adress eller liknande när du la din beställning. Oavsett hjälper vi dig att lösa detta så gott vi kan. Vi ersätter dig med en ny produkt ifall den första vi skickat har kommit bort under transporten.

Vad gör jag om min produkt är transportskadad vid ankomst?

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via kontaktformuläret och till speditören. Vi följer Konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att detta kan besiktigas.

Beroende på skadans omfattning kan vi antingen skicka en ersättningsprodukt, avhjälpa felet genom reparation eller erbjuda prisavdrag. Ifall endast produktens kartong / förpackning har skadats samtidigt som produkten i sig är i gott skick och fungerar som den ska erbjuder vi normalt ingen ersättning.

För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.