Här kan du kontakta oss, t ex ifall du har en fråga om våra produkter, din order eller ifall du vill anmäla att något blivit tokigt med det som du har fått hemskickat osv. Du får gärna maila oss så svarar vi så fort vi bara kan. Innan du skickar ett mail uppskattar vi ifall du tar dig tid att kolla igenom vår FAQ och ser om svaret på din fråga kanske finns där. Vi har EJ kundtjänst via telefon, så hör av dig via mail!
Retur och reklamation
Ifall du vill reklamera något som är fel / trasigt så vill vi att du kontaktar oss först genom att skicka ett meddelande. Skriv då: “Reklamation [beställningsnummer]“ som titel så att vi enkelt kan se vad det gäller.
Om du vill skicka något i retur så kan du med fördel också kontakta oss på samma vis och skriva “Retur [beställningsnummer]”. Om du inte kontaktar oss innan du returnerar, se till att du skickar med beställningsnummer i returpaketet, annars kan vi inte hantera ditt ärende.
Om du bara vill returnera eller reklamera en sak när du har beställt flera saker så får du i meddelandet skriva vilken sak det gäller. Skriv ut produktens namn plus dess artikelnummer (som du hittar på produktsidan).
Kom ihåg att vi en vanlig retur är det du som står för returfrakten. Läs mer om vad som gäller för returer och reklamationer.
Vanliga frågor
Titta gärna igenom vår FAQ innan du mailar oss.
Vi hanterar normalt din order inom 24 timmar på vardagar. I de allra flesta fall kommer du att få ditt paket levererat inom 1-5 vardagar. Beställningar som läggs på helgen och röda dagar kommer att skickas på måndagen eller första vardagen efter. Om du har beställt ett större paket (många varor) kan paketet hamna hos ett ombud och behöva hämtas ut, vilket kan ta en extra dag.
Om beställningen inte har kommit kommit kan det bero på ett antal saker. Kolla först så att du bara har räknat vardagar och inte helgen, då vi inte räknar in helgen. Speciellt om du har beställt på en helgdag. Du kan annars kolla så att du har skrivit rätt leveransadress och telefonnummer etc. Sådant kan påverka leveransen. Om det är något som är fel, kontakat oss.
Vissa saker kan hamna hos ett ombud istället, om det är lite större eller tyngre. Då måste du hämta ut det. Det kan ta någon extra dag och ibland kan man missa aviseringar. Kolla om du har fått en avisering.
Om det skulle vara så att inget är fel men du ändå inte har fått din leverans ännu, efter mer än fem vardagar, så kan något vara fel. Kanske har paketet kommit bort i postgången etc. Då behöver du kontakta oss, så ska vi kolla om vi kan se vad som är fel. Om vi inte hittar problemet och löser det så skickar vi helt enkelt ut din beställning igen eller återbetalar dig. Glöm inte att skriva med ditt beställningsnummer när du kontaktar oss.
Vi skickar de allra flesta beställningarna inom 24 timmar så det troliga är att paketet är på väg till dig. Vi skickar nästan allting via Postnord. De flesta saker skickas utan spårning men om du har fått med ett spårningsnummer så kan du själv kolla upp paketet hos Postnord, för att få lite uppdateringar. Om det har gått mer än fem dagar sedan du beställde kan du kontakta oss, om inte så hoppas vi att du kan ha tålamod och vänta lite till. I de allra flesta fall brukar paketet komma till slut och om det inte gör det så löser vi det!
Det går alltid bra att ångra köpet, utan något speciellt skäl. Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt och det går fint att skicka tillbaka din produkt om du ångrat dig. För att returen ska bli godkänd måste den vara hel, oanvänd och ligga i originalförpackningen. När du ångrar dig / returnerar en vara är det du själv som står för returfrakten.
En reklamation kan man göra om något inte är som det ska med beställningen. T ex om varan inte kommer, om den är trasig eller om vi har skickat fel produkt (eller något annat är fel utifrån vår produktinformation och bilder). Reklamationen måste godkännas av oss. Detta kan oftast göras via bilder och mail men vi kan kräva att du skickar tillbaka produkten (på vår bekostnad) för att verifiera felet. Om reklamationen blir godkänd kan vi skicka ut en ny produkt till dig eller återbetala dig för din order.
Det vanligaste problemet här är att det har blivit fel mailadress. Vanligt är också att orderbekräftelsen har hamnat i skräpposten / spamfilter och därför kommit i någon annan mapp eller blockerats. Kolla upp dessa två saker först och främst och se om du kan hitta ditt mail. Du kan kolla att du har rätt e-postadress genom att logga in och titta på din beställning och information.
Ditt användarnamn är första delen av din mailadress, det som kommer före @. Du har själv valt ditt lösenord tidigare. Om du tror dig ha skrivit fel e-postadress och därmed inte kan logga in så får du kontakta oss och berätta ditt fullständiga namn, vad du har beställt samt så exakt tid för beställningen som möjligt. Då kan vi försöka hitta din order och lösa problemet.
Det är inte alltid det går att göra ändringar i eller ändra en beställning. Allt beror på om vi har hunnit behandla din beställning. Ju snabbare du mailar oss, ju bättre chans att vi hinner se ditt mail och ändra / avbryta innan vi har skickat ut beställningen. Så kontakta oss alltid så snabbt du kan om det är något. Glöm då inte att ha med ditt beställningsnummer.
Om vi redan har hanterat / skickat din order kan vi tyvärr inte avbryta eller ändra i ordern. Då kommer du snart få dina varor och om du vill ångra köpet kan du skicka tillbaka varan inom 14 dagar. Vi kan tyvärr inte göra någon återbetalning etc innan vi har fått tillbaka varan i retur i detta fall.
Skicka ett meddelande
Vi svarar så snart vi kan. Glöm inte beställningsnummer vid fråga om specifik order.